Kan livet vara bättre?!?

I dag var jag i stallet hela dagen:P

På morgonen kom corren (en tidning i vadstena) som skulle intervjua mamma.  Glenn fick vara med på några få bilder. När journalistern hade själva intervjun så gjorde jag iorning Glenn;)

Vi tränade för Nina. Det gick riktigt bra. Jag måste träna på att få upp honnom i formen. Annars går han alldeles för långt mer och jobbar inte till max. Sedan var det ju som vanligt: Tummen högsta punkt.  Alla har ju sina  ovanor man jag har haft den i 4 år! Men jag tyckte att sitsen verkligen funkade idag:) Jag fick andvända sporrar. Det var för att korrigera skänkeln. Det var med underbar effekt! Jag kanske bode rida lite med sporrar ibland...

Sedan blev det ett till pass då det första var inte så hårt.  Vi red vid ett stort havrefält, tror jag:) Sedan red vi lite på en öppen äng. Jag började lite med dressyren. Gjorde volter och serpentiner. Sedan lät jag Glenn gallopera av sig lite. Han blev jätteglad:)  En sådan snäll ponny jag har!  Han lyssndade på alla mina hjälper.

Emellan passen har jag bla. målat inne i stallet och rycktat, gosat med Glenn:)

Han får gå i en så himla fin hage... helt själv med massa (  men utan klöver) gräs!
Han har blivit kompis med vår förra ponny som  går i hagen bredvid:P

Kommentarer
Postat av: Meliina

En heldag i stallet! Det har du rätt i :)

2009-07-22 @ 14:47:48
URL: http://litliskjoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0